Napsali jste mi

Děkuji především já Vám za ochotu a vstřícnost. Jsem "věčný začátečník" :-). Díky sestavám cviků na DVD si mohu zacvičit doma v době, kdy mám čas a chuť. A nejdůležitější pro... celý text

Jitka

Zdravím Vás paní Michaelo, chci moc poděkovat za videa, která jste pro nás vytvořila. Cvičím s Vámi a je to úžasné. Cvičila jsem jogu v denním životě před několika lety a... celý text

Jitka

Ráda koketuji s tajemnem, duchovnem a takovými těmi věcmi. S metodou ET jsem se setkala úplně náhodou a tak nějak jsem ani nevěřila, že mi pomůže. Ale to jsem se hodně zmýlila... celý text

Yveta

Mamajóga

Hodiny prenatální jógy jsou dnes populárnější než kdy dříve. Při kombinaci s kardiovaskulárním cvičením jakým je například chůze, může být jóga ideální způsob, jak zůstat ve formě i během těhotenství. Tato prastará praxe udrží vaše tělo ohebné, udrží vaše šlachy pružné, zpevní vaše svaly a navíc upraví krevní oběh a rovnováhu ve vašem těle, aniž by měla jakýkoli negativní dopad na vaše klouby.

Jóga vám také významně pomůže v čase porodu, protože se díky ní naučíte zhluboka dýchat a relaxovat, což přijde vhod, až budete muset čelit fyzicky náročné práci, jakou je porod nebo mateřství. Ve skutečnosti jedna z prvních věcí, která se na hodinách jógy učí, je kvalitní nádech. Dechové techniky, známé například jako ujayi dech, vás naučí, jak se pomalu nadechnou nosem, jak naplnit plíce vzduchem a jak zcela vydechnout všechen vzduch.

Správné dýchání je nesmírně blahodárné pro celé tělo. Dech přináší do těla nepostradatelný kyslík, naplňuje jím plíce a krev jej potom roznáší do celého těla a zásobuje jím každou buňku v těle, která tak může správně plnit svou funkci. Dobře provedený nádech a výdech tedy nepřináší pouze dostatek kyslíku, ale i správnou funkci všech orgánů, a díky tomu i zářivé fyzické zdraví.

DVD mamajóga, jóga pro těhotné ženy s českou učitelkou jógy Michaelou KlímovouKlidný a hluboký nádech také pomáhá navodit klid a emoční stabilitu. V době porodu, kdy to vaše tělo bude nejvíce potřebovat, tak můžete zůstat v klidu. Když totiž prožíváte strach nebo bolest, začne vaše tělo produkovat adrenalin. Nadměrná produkce adrenalinu snižuje produkci oxytocinu, což je hormon, který je zodpovědný za progres porodu. Pravidelné cvičení jógy vám pomůže v boji s nutkavou potřebou stáhnout celé tělo při bolestivých kontrakcích, a naučí vás tělo naopak uvolnit.

Nedávné vědecké studie ukazují, že jóga pomáhá tělu vyrovnat se se stresem, zpomaluje srdeční a dechovou frekvenci a snižuje krevní tlak, což mnohé maminky ocení jak v těhotenství, tak po narození dítěte.