Napsali jste mi

Dobrý den Míšo,
musím říct, ačkoliv to nechci zakřiknout, protože cvičím teprve necelý měsíc, že je Vaše cvičení asi zázrak - mám dlouhodobé potíže se zády, v posledním... celý text

Veronika, Brno

Zúčastnil jsem se sobotního kurzu vědomého dýchání v Táboře a musím říci, že ve mne stále rezonuje jeho vysoká úroveň a velmi kvalitní lektorské vedení.

Ing. Jiří Bešta, MBA

Vážená paní Míšo, jsem moc ráda,  že Vás "mám" alespoň prostřednictvím DVD a děkuji. Jste mi kamarádkou a pohlazením na duši.

Martina

AUM

Absolutní ticho je dokonalost. Ticho je nezbytné, aby mohl existovat zvuk, je to sluchové plátno pro melodickou stopu v našem třírozměrném světě. Zvuky, které známe, jsou vyrobeny alespoň dvěma prvky (např. vlny na pobřeží, vítr v korunách stromů, dva rty, buben a paličky, prsty na strunách kytary a tak dále).

Zenové moudro se ptá "Jaký zvuk vydává jedna tleskající dlaň?". Tento zvuk se v Sanskritu nazývá "Anahata Nada - Nevytvořený zvuk. To znamená, že zvuk není tvořen tak, jak jme v našem světě zvyklí. Je to "zvuk" vesmíru, prvotní zvuk energie samotné.

Prastará tradice říká, že slyšitelný zvuk, který se nejvíce podobá nevytvořenému zvuku, je zvuk "AUM" (OM).

„Brahma Randhraje malinký otvor na v temeni hlavy. Je to nejmenší z otvorů, v němž vzniká tichý, prvotní zvuk, který nám dává dojem, že jsme, ale ve skutečnosti nejsme.“
Nisargadatta

Podle Véd je Óm nejposvátnější ze všech slov, ze kterého se manifestoval vesmír. Je symbolem obou - osobního Boha i Brahman, všeprostupujícího prostoru. Mantra Óm je hinduisty považována za nejvyšší mantru, která má nezměrný duchovní potenciál.

AUM není sám o sobě nevytvořený zvuk, ale vede nás k němu. Mantra se skládá ze čtyř prvků. Tři z nich jsou vokální zvuky: A, U a M, zatímco čtvrtý prvek je ticho, které začíná a končí slyšitelným zvukem. Cílem zpívání Óm není mantra samotná, ale zkušenost vnímání nevytvořeného zvuku, který ji umožňuje. Je to stejné jako prostor, který umožňuje vesmír s jeho galaxiemi: "prázdnota" nebo nicota prostoru je nezbytná pro existenci všeho viditelného i neviditelného.